woensdag 4 april 2012

Even voorstellen

Wat genieten we van de lente.
We zijn hard aan het werk in de tuin: de voortuin is opgeruimd.





Kijk, dit zijn mijn helpers, ze haalden paastakken voor me uit de polder, terwijl ik fruitbomen snoeide en het zevenkruid te lijf ging. Wat is dat hardnekkig spul.....
En wat is er dan fijner om nog even in de boom bij te kletsen.






Ik heb ook wat lentebloemen naar binnen gehaald, wat staat dat toch leuk als het zonnetje schijnt.





Maar over dat voorstellen, wie is er bij ons komen wonen?
Lotte heeft een nieuwe cavia, genaamd Mouse.
Waarom noem je een cavia muis?
Hij is zooo klein, nu weten we dat hij ook heel jong is.
Lotte verzorgdt hem echt heel goed, maar toch vond ik het beestje bijna dood in zijn hokje.
Ik heb elk uur met een spuitje met water ( met een beetje zout en een beetje suiker) onze baby drinken gegeven.( net als op de kraamafdeling) En na een paar uurtjes stond hij weer op zijn pootjes! Karel doet het op de foto.
Waarschijnlijk kon hij nog niet uit een drinkflesje drinken.
Nu gaat het gelukkig stukken beter met Mouse.







De laatste tijd ook flink aan de hobby geweest.
Taart versierd, had ik nog nooit gedaan, is echt heel leuk.
Marsepein rollen, kneden, plakken en dan opeten....




Samen met Lotte heb ik een workshop Art-journaling gedaan bij Wilmi.
Wat dat is? Nou je neemt een leeg boekje, en dan mag je dat invullen met wat je maar te binnen schiet.
alle technieken zijn toegestaan: verven, stempelen, tekenen, letters, scheuren, lintjes enz, enz, enz.
Echt heel leuk om te doen. Lotte heeft haar boekje al bijna vol.






En dan moet ik nog iemand voorstellen, ik kreeg hem vorige week.



Hij heet Herman, en heeft elke dag verzorging nodig. Elke dag roeren, soms heeft hij honger en moet ik 'm eten geven.
En na tien dagen.......Eten wij hem op!
maar dat weet hij nog niet.






Volgende keer meer over de bovenverdieping, er is veel gebeurt.
De jongens slapen er al, het bureau is bijna klaar en we zijn bezig om een hele ingewikkelde kast in elkaar aan het zetten.


2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke vrolijke post!
    lachen zeg, dat Herman nog niet weet dat ie opgegeten gaat worden ;)
    Wat leuk dat Lotte haar boekje zo'n succes is! En fijn dat het beter gaat met Mouse!
    Fijn paasweekend hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, eindelijk je blog onder ogen en wat zie ik? Mijn zoon! Lachen hoor. Ik geniet er wel van hoor!
    Groet Jolanda!

    BeantwoordenVerwijderen